wtorek, 19 marca 2013

CASIO GA | Regulacja wskazówek

Regulacja położenia bazowego wskazówek w zegarkach Casio G-Shock serii GA
(na przykładzie modelu GA-150)


Zegarki serii GA nie wymagają ręcznego ustawiania wskazówek, jako że są one zsynchronizowane z czasem cyfrowym. Jednakże jeśli czas widoczny na wyświetlaczu nie zgadza się ze wskazówkami, zastosuj następującą procedurę.

UWAGA! Nie stosuj opisanej procedury do ustawiania czasu! Jeśli chcesz ustawić godzinę, skorzystaj z tego opisu: Ustawianie godziny i konfiguracja zegarka.


1. Upewnij się, że zegarek znajduje się w trybie głównym (na górnym wyświetlaczu widoczny aktualny dzień tygodnia) i przytrzymaj przycisk (lub A w przypadku modelu GA-300 i GA-400) dotąd, aż uruchomiony zostanie tryb regulacji wskazówek sygnalizowany symbolem H-SET:



2. Wskazówka prędkościomierza (1) powinna zatrzymać się w pozycji widocznej na powyższej ilustracji*. Jeśli tak się nie stało, użyj przycisku D, by ustawić ją dokładnie na pozycji 50.

* Uwaga! W przypadku innych modeli serii GA z trzycyfrowym oznaczeniem modelu (np. GA-100) właściwa pozycja wskazówki prędkościomierza wygląda inaczej niż na załączonej ilustracji (w zależności od umiejscowienia wskaźnika prędkości na tarczy), jednakże zawsze jest to wartość 50. Wyjątkiem są modele GA-300 oraz GA-400 wyposażone w inny rodzaj wskaźnika, który należy ustawić tak, by umieszczony na nim znacznik wskazywał wartość 60 (jak na poniższej ilustracji).

3. Wciśnij C, by uruchomić regulację głównych wskazówek:


4. Poczekaj, aż wskazówki przestaną się obracać. Przy użyciu przycisku D (do przodu) lub B (wstecz) ustaw je dokładnie na godzinie 12:00 (pozycja 2 na powyższej ilustracji). Dłuższe przytrzymanie jednego z wymienionych przycisków spowoduje samoczynny ruch wskazówek w wybranym kierunku (wciśnij przycisk ponownie, by przerwać ruch samoczynny). W przypadku modelu GA-400 wskazówki reguluje się przy użyciu pokrętła z prawej strony zegarka.

5. Wciśnij A, by zamknąć tryb regulacji wskazówek.





Regulacja wskazówek w modelu GA-1000


1. Upewnij się, że zegarek znajduje się w trybie głównym (na górnym wyświetlaczu widoczny aktualny dzień tygodnia) i przytrzymaj przycisk A na około pięć sekund, dotąd aż na górnym wyświetlaczu pojawi się symbol H.SET. Po zwolnieniu przycisku uruchomiony zostanie tryb regulacji wskazówek sygnalizowany mrugającym symbolem 00 na dolnym wyświetlaczu.


2. Wskazówka sekundowa powinna zatrzymać się dokładnie na godzinie 12, jak na powyższej ilustracji. Jeśli tak się nie stało, ustaw ją w tym położeniu przy użyciu przycisku E (do przodu) lub B (wstecz).

3. Wciśnij D, by przejść do regulacji głównych wskazówek. Na dolnym wyświetlaczu pojawi się symbol 0:00. Poczekaj, aż wskazówki przestaną się obracać, po czym przy użyciu przycisku E (do przodu) lub B (wstecz) ustaw je dokładnie na godzinie 12:00. Dłuższe przytrzymanie jednego z wymienionych przycisków spowoduje samoczynny ruch wskazówek w wybranym kierunku (wciśnij przycisk ponownie, by przerwać ruch samoczynny).

4. Wciśnij D, by uruchomić regulację wskaźnika funkcyjnego (tarcza w okolicach godziny 10). Na dolnym wyświetlaczu pojawi się symbol Sub. Wskaźnik powinien być ustawiony w pozycji widocznej na wcześniejszej ilustracji, strzałką do góry. Jeśli ustawiony jest w innej pozycji, dokonaj korekty przy użyciu przycisku B lub E.

5. Wciśnij A, by zamknąć tryb regulacji wskazówek.


124 komentarze:

  1. Dziękuję, przydało się i to bardzo :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mam to zrobic w modelu ga100 5081?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo. :)

      Usuń
    2. Ustawiasz na H-SET i przytrzymujesz prawy dolny (D) 5sekund. Czas zaczyna migać i wtedy prawym górnym (B) ustawiasz wskazówki. PZDR

      Usuń
    3. Mam problem , ponieważ ustawia mi się tylko wskazówka od minut (ta długa) a jak mam przestawić na mniejszą ?

      Usuń
    4. Wskazówka godzinowa jest mechanicznie połączona ze wskazówką minutową, nie ma możliwości ich niezależnego przestawiania.

      Usuń
    5. Witam zrobiłem tak jak opisano w na rysunku w modelu 110 i mimo wszystko nie idzie skorygować wskazówek z czasem cyfrowym za każdym razem wyskakuje inna godzina

      Usuń
  3. pilnie potrzebuje tej pomocy

    OdpowiedzUsuń
  4. kurde ale ta mala co ma byc na 50 nie rusza sie ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale to oznacza że kupiłeś podróbę...

      Usuń
  5. A już miałem lecieć do serwisu. Danke

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to zrobić w modelu GA-110 ? I jak się wskazówki sekundnika nie obracaja.. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jak na przykładzie. Ten model nie ma wskazówki sekundowej, cyfrowy sekundnik znajduje się na elektronicznym wyświetlaczu.

      Usuń
  7. jak ustawić wskazówki, godzine mam 10:08 wskazówki godzinę wcześniej, idzie jakoś to przestawić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz wykonać procedurę regulacji wskazówek opisaną w powyższej instrukcji.

      Usuń
  8. Witam, jak zmienić wskazówki w modelu casio g-shock AW-591-4A ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyciskiem C wyszukaj funkcję H-SET, przytrzymaj A dotąd aż na wyświetlaczu pojawi się aktualna godzina, następnie przyciskiem D zsynchronizuj wskazówki z zegarem cyfrowym (przytrzymując przycisk aktywujesz samoczynny ruch wskazówek) i na koniec zatwierdź przyciskiem A.

      Usuń
  9. Czy da sie ustawic wskazowke predkosci jako wskazowke sekundowa? GA-200BW-1A

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam . Ja mam problem z moim GS GA-201 na cyfrowym godzina sie zgadza a na tarczy niestety już nie . Co zrobic

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, jak zmienic godzine na wyswietlaczu jesli po przesunieciu wskazowek nie ustawila sie tak samo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisana tutaj procedura nie służy do ustawiania godziny. W tym celu należy skorzystać z trybu ustawień dostępnego w trybie głównym po przytrzymaniu na kilka sekund przycisku ADJUST. Kolejne opcje w tym trybie wybieramy przyciskiem MODE, zmiany wybranego ustawienia dokonujemy przy użyciu REVERSE lub FORWARD (w niektórych opcjach działa tylko ten drugi przycisk) i na koniec zatwierdzamy ADJUST. Wskazówki samoczynnie przestawią się na ustawioną godzinę - jeśli nie są zsynchronizowane, wykonujemy opisaną wyżej procedurę ich regulacji.

      Usuń
  12. Wielkie dzięki juz tracilem nadzieję że mi się uda ustawić wskazówki jak należy.
    Masz u mnie browar

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzieki za pomoc, już myślałem, że nic z tego.. Ps do czego służy ta mała wskazówka jak to ująłeś prędkościomierza ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to dodatkowa funkcja stopera, taki trochę bardziej zaawansowany tachometr.

      http://manufakturaczasu.pl/do-czego-sluzy-tachometr-w-zegarku/

      Usuń
  14. Jak zmienić wskazówki w g-shock ga300? Powyższy sposób niestety nie działa ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustawia się bardzo podobnie, z tym że tryb regulacji uruchamia się przytrzymując lewy górny przycisk (A) na około 5 sekund.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuje ;]
      Pozdrawiam

      Usuń
  15. Spróbuj wg instrukcji przestawić go na pozycję 50.

    OdpowiedzUsuń
  16. co jeśli po ustawieniu wskazówek i po naciśnięciu guzika adjust wskazówki wracają na wcześniejsze miejsce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wracają na dokładnie to samo miejsce co przed regulacją? Takie zachowanie jest normalne, ale pod warunkiem że w trybie regulacji nie były dokonywane żadne korekty.

      Usuń
  17. Zegarek casio DMA 100D 2AV Proszę Was powiedzcie jak ustawić ten zegarek,tak żeby wskazówki pokazywały taki sam czas co cyfrowy. Mam polską instrukcje ściągniętą z internetu ale nie umiem go ustawić mam dwie godziny cyfrową inna u wskazówki inną. Bardzo proszę

    OdpowiedzUsuń
  18. GA 100 5081. Mam dokładnie ten sam problem co Rapi Spox. Wskazówki po ustawieniu i wciśnięciu A powracają na tę samą pozycję co przed ustawieniem poprawnej pozycji. Niestety wcześniej coś powciskałem i nie potrafię ustawić wskazówek w poprawnej godzinie. Jak to zrobić? Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  19. GA 100 5081. Mam dokładnie ten sam problem co Rapi Spox. Wskazówki po ustawieniu i wciśnięciu A powracają na tę samą pozycję co przed ustawieniem poprawnej pozycji. Niestety wcześniej coś powciskałem i nie potrafię ustawić wskazówek w poprawnej godzinie. Jak to zrobić? Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustaw wskazów na godz. 12.00 i zatwierdź A. Wskazówki ustawią się zgodnie z zegarem cyfrowym

      Usuń
    2. a jak ustawić ten cyfrowy ?

      Usuń
  20. Jak ustawić to modelu GA-100B - &AER

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak przestawić wskazówki w AWG-M100A-1AER ? Żadna z powyższych metod nie działa

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam pytanie. Gdy ustawiam wskazówki i juz ustawie na odpowiednia godzine to po zatwierdzeniu przyciskiem A to wzkazowki wracaja na dawna pozycje. O co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawidłowe zachowanie. Opisana tutaj procedura nie służy do ustawiania godziny, a do regulacji wskazówek w przypadku gdy nie są zsynchronizowane z czasem widocznym na wyświetlaczu.

      Usuń
  23. Dzięki wielkie za ten post !!! :) bardzo pomógł !! wszystko działa rewelacyjnie... Mogę sie odwdzięczyć polską instrukcją do 5134..pisac na priw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak bym mógł prosić o tą instrukcje. wujec3@gmail.com

      Usuń
  24. Witam jak działa to w przypadku tego modelu GA-100CS-7AER

    OdpowiedzUsuń
  25. Gy klikam D przestawia mi sie godzina na wyświetlaczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby uruchomić tryb regulacji wskazówek, musisz ten przycisk wcisnąć i przytrzymać.

      Usuń
    2. Być może włączyłeś tryb konfiguracji zegarka. Spróbuj wcisnąć przycisk A - zegarek powinien powrócić do trybu głównego.

      Usuń
  26. Jak synchronizować wskazówki w modelu GA-1000?

    OdpowiedzUsuń
  27. Mecze sie juz cały dzien i dupa nie moge za cholerę ustawić model GA-1000 może ma
    Ktoś instrukcje, albo powie po kroku co mam zrobic aby zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełniłem posta o opis regulacji wskazówek w tym modelu.

      Usuń
  28. Po wejściu w funkcje H.SET wskazówkę sekundowa udało mi sie ustawić na 12, ale jak przyłączam na godzinowe przyciski nie reagują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku sprawnego zegarka wszystko powinno działać tak jak w powyższym opisie.

      Usuń
  29. A jak to zrobic w zegarku GA-400??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak w modelu GA-300, z tą różnicą, że wskazówki przestawiasz nie przyciskami a pokrętłem z prawej strony zegarka. W najbliższych dniach postaram się dodać opis tego modelu do instrukcji.

      Usuń
    2. Jak obracam pokrętłem to mi się mała wskazówka od odliczania wstecznego kręci nie wskazówki zegarka

      Usuń
  30. a co zrobic w miodelu ga-200

    OdpowiedzUsuń
  31. a co zrobic w miodelu ga-200

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wskazówki w GA-200 reguluje się tak jak w opisanym przykładzie.

      Usuń
  32. Odpowiedzi
    1. GA-110 ustawia się tak jak w opisanym przykładzie.

      Usuń
    2. Slicznie dziekuje. Udalo sie

      Usuń
  33. Bardzo dziekuje. Odrazu wszystko gra. Instrukcja bardzo czytelnie napisana. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  34. napiszcie lepiej ja zresetować ga-100,raz już resetowałem dwa lata temu ale zniknęła instrukcja a ja zapomniałem jak to zrobić!!???

    OdpowiedzUsuń
  35. resetowałem przyciskami

    OdpowiedzUsuń
  36. A jak wyłączyć alarm? Uruchamia się koło północy i piszczy co 2-3 minuty.ga-201

    OdpowiedzUsuń
  37. w GA 100 jest opcja przebytego dystansu. Jak to włączyć, po włączeniu stopera i zatrzymaniu mała wskazówka zrobi obrót i dalej spoczywa na 0. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wielkie dzięki. Dotychczas przy zmianie czasu wszystko grało, a dzisiaj chciałem przestawić o parę minut i zonk. Ale dzieki internetowi i takim ziomkom jak ty życie staje się łatwiejsze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wielkie dzięki. Dotychczas przy zmianie czasu wszystko grało, a dzisiaj chciałem przestawić o parę minut i zonk. Ale dzieki internetowi i takim ziomkom jak ty życie staje się łatwiejsze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wielkie dzięki. Dotychczas przy zmianie czasu wszystko grało, a dzisiaj chciałem przestawić o parę minut i zonk. Ale dzieki internetowi i takim ziomkom jak ty życie staje się łatwiejsze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wielkie dzięki pomogleś mi w ustawieniu gba 400 myślałem że zniose jajo dzieki jeszcze raz jestes wielki

    OdpowiedzUsuń
  42. witam posiadam zegarek g shock ga 400 i nie moge ystawic wskazowek przesunely sie 0 12 minut do tylu i nawet z ta instrukcja nie daje rady

    OdpowiedzUsuń
  43. witam posiadam zegarek g shock ga 400 1b
    i nie moge ystawic wskazowek przesunely sie 0 12 minut do tylu i nawet z ta instrukcja nie daje rady

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam. Mam ga150 i juz mnie cos trafialo z tymi wskazowkami. Super poradnik, doskonale prosto wyjasnione. Nic dodac nic ujac. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam. Mam ga150 i juz mnie cos trafialo z tymi wskazowkami. Super poradnik, doskonale prosto wyjasnione. Nic dodac nic ujac. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  46. jak wyłaczyc wskazowki? cyfrowy zegarek mi starcza

    OdpowiedzUsuń
  47. Spoko ja ustawiłem Casio Edifice ECW-M300E BARDZO POMOCNE DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  48. Spoko ja ustawiłem Casio Edifice ECW-M300E BARDZO POMOCNE DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  49. Wielkie dzięki ziomeczku za pomoc :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  51. Siemanko ja nie mogę ustawic skazówek stopera na pozycji 50, i skazówki zegarka nie sa na taj samej godzinie co na elektronicznym zegarze. co zrobić

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzięki wielkie przydało się.

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam serdecznie.... Wiem jak zsynchronizowac wskazówki i zrobilem to jakis miesiac temu jak kupilem zegarek ale po tym miesiacu sekundnik analogowy znow wskazywal inny czas niz cyfrowy ... Czy to normalne i jaki jest tego powod>??? Casio G-shock GA-1000-4a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mam ten sam problem z tym zegarkiem. Czy udało się Panu dojść do przyczyny?

      Usuń
  54. Witam mam model ga400GB i wskazówki pokazują inną godzinę niż zegar cyfrowy.wchodzę w ustawienia zgodnie z instrukcją ale nie mogę pokrętłem ustawić wskazówek na godz. 12:00. Czy mogę zrobić to w jakiś inny sposób? Chcę zaznaczyć że jak kupiłem zegarek to godzina na zegarze cyfrowym była taka sama jak na wskazówka. Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam. Posiadam model GA-100B ale jak robie zgodnie z instrukcją wyżej wskazówki nie ustawiają mi się na równej godzinie 12, co mam z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam! Czy w modelu Ga 700 jest jakiś odrębny sposób regulacji czasu ze wskazówek i synchronizacji? Pozdrawiam Wanda N.

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo przydatny post, dziękuję! Wreszcie sobie z tym poradziłam :) Ostatnimi czasy spodobały mi się zegarki casio g shock, postanowiłam więc kupić kolejny do kolekcji.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  58. Panowie to nie działa w modelu GBA 400 jak mam to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  59. W modelu GBA 800 też działa, ale przycisk A trzeba przytrzymać dłużej niż 2 sek, ponieważ na początku pokazuje się step, natomiast później pokazuje się HS i wtedy trzeba ustawić wskazówki tak jak jest napisane dalej. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  60. Miałam podobny problem ze swoim Casio www.zegarkowy.pl/category/casio-classic-damskie Na szczęście udało się go naprawić. Dzięki za wpis.

    OdpowiedzUsuń
  61. No i teraz działa. Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  62. Wielkie podziękowania. Zaczęło wskazywać tak jak trzeba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  63. Siema wyślij mi na maila qmaciej2@gmail.com jak ustawić wskazówki w modelu GA-100B-4AER bo on ma innaczej bo ruszaja się jak wyłączam edycje i rusza się tylko o kilka minut tak okolo 3 więc pls napisz mi.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam, jak próbuję zsynchronizowac wskazowki w ga-100 to przyciskam cofanie wskazowek i przytrzymuje i nic sie nie dzieje ale jak przytrzymuje przycisk do przodu to rusz automatycznie i zatrzymuje sie po chwili po ponownym przytrzymaniu znowu kreci do przodu ale juz mniej co jest nie tak, a jak zaczne ustawiac pojedynczym nacisnieciem i zatwierdzam adjust to nic sie nie dzieje tylko po chwili predkosciomierz przrskakuje na pozycje okolo 5 po wpoldo. Czy to moze oznaczac podrobe, dodam. Tylko ze od zakuou robilem raz synchro i wszystko poszlo gladko wg instrukcji

    OdpowiedzUsuń
  65. Super przydatne bardzo dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  66. W GA 150 wskazówka prędkościomierza zatrzymała sie na "0" nie 50 i udało sie bez problemu ustawić postępujac wg. instrukcji - dzięki

    OdpowiedzUsuń
  67. Chyba bardziej dokładnie już nie dało się tego wytłumaczyć. Wielkie dzięki za instrukcje.

    OdpowiedzUsuń
  68. Witam, w zegarku ga-150 robię dokładnie to co podałeś w instrukcji ale dalej wraca na inną godzinę. Co najlepsze nie pokrywa się ona z niczym co pokazuje zegarek. Predkosciomierz ustawiam na 50 jak napisane a pote wraca on na pozycję przed 0 gdy wychodzę z trybu ustawiania, moze to ma jakieś znaczenie. Jak mam To zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  69. Na CASIO LCW-M170TD-1AER działa. Serdeczne dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam, jak ustawić wskazówki w zegarku ga-800? Wskazówki pokazują godzinę 10:05,a zegar elektroniczny pokazuje godzinę 15:59. Prosiłabym o wytłumaczenie krok po kroku.

    OdpowiedzUsuń
  71. W pierwszej kolejności ustaw datę i godz na wyswietlaczu następnie na widocznej dacie trzymaj lewy górny A będzie mogąc od kalibracji sekundnika następnie guzik dolny lewy dwa razy i wtedy prawy górny lub dolny prawy i wskazówki Cię słuchają

    OdpowiedzUsuń
  72. Jak ustawić wskazówki w GA700 ustawiłem godzinę cyfrową datę i to wszystko naciskam żeby potwierdzić a tu wskazówki wracają do pozycji w której były

    OdpowiedzUsuń
  73. Dzieki wielkie za instrukcje, meczylem sie pare dni z ustawieniem wskazowek w moim GA1100 i teraz sie udalo.

    OdpowiedzUsuń
  74. Witam. Oddałam zegarek żeby wymienić w nim baterie. Od tego czasu nie mogę sobie poradzić żeby ustawić wskazówki... Próbowałam wg instrukcji. Niestety nic się nie dzieje. Jakieś pomysły co może być przyczyną? Model baby-g BGA-110.

    OdpowiedzUsuń
  75. Super, dziękuje pięknie za pomoc. Wszystko super działa

    OdpowiedzUsuń
  76. Bozeeeee dzięki, w końcu mam porządek z czasami, wskazówkami. Info przydatne dzięki men

    OdpowiedzUsuń
  77. Super konkretnie pozdrawiam😀😀😀

    OdpowiedzUsuń
  78. Witam mam model GA 150mf-7aer...przyciskami przycisk adjust aż następuje sygnał dźwiękowy ustawiam Berlin 24h dst off godzinę itp i potem znów przyciskam adjust godzina się nie zmienia tzn teraz jest godzina 15 30 a na zegarku pozostaje 16 40 ktoś wie jak przestawić ta godzinę bo już tracę nerwy ?

    OdpowiedzUsuń
  79. Super opis każdy se da radę

    OdpowiedzUsuń
  80. Bardzo dobry ,jasny opis ustawień g shock

    OdpowiedzUsuń